window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag() { dataLayer.push(arguments); } gtag('consent', 'default', { ad_storage: 'denied', analytics_storage: 'denied', wait_for_update: 500, }); gtag('set', 'ads_data_redaction', true);

Alarmcentral for vejhjælp: Intakt kundeoplevelse trods coronakrise

Vinteren 19/20 og det tidlige forår har været varm, våd og præget af coronakrisen, lyder det i en status på vinterhøjsæsonen fra SOS Internationals alarmcentral for vejhjælp.

Object reference not set to an instance of an object.

Hos SOS International har vi fulgt situationen omkring corona/COVID-19 tæt og tilpasset vores bemanding på vagtcentralen og i netværket i forhold til antallet af assistancer, der som en naturlig konsekvens af, at Danmark har været mere eller mindre lukket ned, er faldet.

 Vi følger til enhver tid myndighedernes anbefalinger og har for eksempel distribueret retningslinjer til vores vejhjælpsnetværk omkring, hvordan de skal forholde sig på vejene.

Trods den forandrede situation og de forskellige tilpasninger på alarmcentralen og i netværket har vi formået at holde de gældende aftaler med vores kunder og sikret en god kundeoplevelse på vejene. Det betyder fx, at bilister ikke har oplevet ændrede svartider på telefonerne eller øget ventetid på vejene.

Læs mere: COVID-19: Omfattende forberedelser og rettidige tilpasninger

Status på vinterhøjsæsonen 19/20
Vinteren 19/20 og det tidlige forår har været varm og våd. I løbet af en kold vinter har alarmcentralen for vejhjælp typisk travle morgener med danske bilister, der har brug for starthjælp. Men disse opkald har der ikke været mange af denne vinter.

Særligt februar var regnvåd og slog rekord som den mest regnfulde februar nogensinde. Det satte sit præg på rabatter, grusveje og parkeringspladser, og de første to måneder af 2020 måtte vejhjælpen hjælpe bilister fri af mudder dobbelt så mange gange som sidste vinter.

Læs mere: En vinter uden sne - men dobbelt så mange fritrækninger

I det tidlige forår har alarmcentralen dog oplevet, at flere ringer efter starthjælp end normalt for årstiden. Det har skyldtes frostmorgener, men også, at bilisterne pga. coronakrisen generelt kører kortere ture og at bilen har stået stille i flere døgn.  

For Rødt Kort-sager, hvor SOS International håndterer vejhjælp i udlandet på vegne af sine forsikringskunder, tegner der sig også et billede af en varm vinter i Norden og i resten af Europa. På en kold vinter er det typisk starthjælp og frosne biler, der har brug for assistance, men det har ikke været helt så udpræget denne vinter.

Dit browsersprog adskiller sig fra det valgte sprog på hjemmesiden - venligst vælg dit foretrukne sprog herunder.