window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag() { dataLayer.push(arguments); } gtag('consent', 'default', { ad_storage: 'denied', analytics_storage: 'denied', wait_for_update: 500, }); gtag('set', 'ads_data_redaction', true);

COVID-19: Omfattende forberedelser og rettidige tilpasninger

Igennem de sidste par måneder har COVID-19 påvirket vores måde at leve på og den har påvirket industrier og virksomheder over hele verden, ikke mindst SOS International.

SOS International var godt forberedt forud for krisen og iværksatte ekstraordinære foranstaltninger på det rigtige tidspunkt baseret på interne planer for driftskontinuitet og løbende tilpasninger til situationen.

Corona-krisen har påvirket alle SOS Internationals forretningsområder i alle de nordiske lande.

Travelcare
I de tidlige stadier af krisen oplevede Travelcares alarmcentral en stor stigning i indkommende sager og den ekstra volumen blev håndteret og det gik fint i den mest travle periode, men selvfølgelig med stort pres.

Travelcare Divisionen er især påvirket af pandemien og dens konsekvenser på grund af blandt andet rejserestriktioner, der har medført et akut markant fald i antallet af rejseassistancesager håndteret af alarmcentralen. Vi opretholder fortsat vores 24/7 assistancetjenester, selvom aktivitetsniveauet er faldet til ca. 10% af det normale aktivitetsniveau. Vi fortsætter med at servicere vores kunder som altid, og organisationen er klar, når aktiviteten stiger igen.

Mobility
Aktivitetsniveauet indenfor Mobility er påvirket af lukningen af skoler, institutioner, den offentlige sektor, begivenheder og begrænsningen af personlig interaktion samt opfordringen til at arbejde hjemmefra for en stor del af den private sektors vedkommende i de fleste nordiske lande.

Vi forventer imidlertid, at dette vil vende tilbage til det tidligere aktivitetsniveau, især hvad angår nationale assistancetjenester. Vi forventer, at faldet i internationale sager fortsætter nogen tid endnu.

Healthcare
På Healthcare-området er aktivitetsniveauet faldet, især i Danmark og Norge. Vi har oplevet et markant skift til flere fjernbehandlinger og har også, for flere af vores kunder, åbnet særlig rådgivning til Covid-19 relaterede henvendelser.

Vi forventer at se en stigning i volumen i den kommende periode i takt med de nordiske regeringers gradvise genåbning af dele af samfundet, især i Danmark og Norge.

SOS International har fokuseret på at vise rettidig omhu og har løbende handlet i overensstemmelse med omstændighederne i takt med at pandemien udviklede sig. SOS International er et gældfrit selskab med meget stærk likviditet og egenkapital samt kapitalstærk ejerkreds i form af Nordens største forsikringsselskaber.

Vi fortsætter med at servicere vores kunder som altid og organisationen vil være klar, når aktiviteten igen begynder at tiltage.

Læs også: Rettidig omhu sikrede it-beredskabet, da corona ramte

Kontakt os

Er du ude at rejse og har brug for akut assistance?

Kontakt SOS Internationals alarmcentral på +45 7010 5050.

Jeg har et andet spørgsmål

Dit browsersprog adskiller sig fra det valgte sprog på hjemmesiden - venligst vælg dit foretrukne sprog herunder.