window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag() { dataLayer.push(arguments); } gtag('consent', 'default', { ad_storage: 'denied', analytics_storage: 'denied', wait_for_update: 500, }); gtag('set', 'ads_data_redaction', true);

COVID-19: Opdatering om SOS Internationals beredskab

Opdateret 4. marts 2020

For at reducere risikoen for smitte blandt medarbejderne, opjusterede SOS International i sidste uge sit beredskab baseret på den da aktuelle udvikling af COVID-19, der nåede de nordiske lande.

Object reference not set to an instance of an object.

SOS International har et beredskab og kriseset-up, der til enhver tid sikrer, at de vitale dele af driften - herunder alarmcentralerne - kører videre, selvom der indtræffer smitte blandt medarbejderne. Beredskabet er nu opjusteret, efter myndighederne har ændret risikovurdering fra moderat til høj.

Alle beredskabsplaner er gennemgået og der er nu truffet en række foranstaltninger for at mindske risikoen for smitte blandt medarbejderne.

Disse skærpede foranstaltninger indebærer blandt andet, at

  • alle medarbejdere, der har rejst indenfor de områder, som myndighederne har erklæret for værende højrisikoområder, sættes i karantæne i to uger.
  • alle medarbejdere, der har rejst indenfor de områder, hvor infektioner er fastslået, screenes for at vurdere, om de kan komme på arbejde.
  • alle forretningsrejser, der ikke er af høj prioritet, er indtil videre aflyste.
  • som hovedregel afholdes alle møder med eksterne parter som telefon-eller videokonferencer.
  • alle besøgende på SOS Internationals kontorer skal udfylde og underskrive en Visitor Health Declaration, inden de gives adgang.
  • Alarmcentralen for rejseassistance i København opdeles fysisk på to lokationer i stedet for at være samlet på én.

- Vi har vurderet, at der er behov for skærpede forholdsregler i forhold til at sikre driften, hvis et større antal af vores medarbejdere smittes. Vores rolle er jo blandt andet at hjælpe rejsende, der oplever sygdom i udlandet. Derfor er det essentielt for os at holde driften i vores alarmcentral upåvirket af virussen, siger Niels Krag Printz, administrerende direktør i SOS International.

I forhold til øvrig drift og sagshåndtering for kunder er der pt. ingen ændringer. Driften kører som vanligt, og SOS International er i tæt dialog med både myndigheder og samarbejdspartnere i organisationens internationale netværk.

SOS International holder sig opdateret med om retningslinjer, der udstedes af de nordiske myndigheder samt af de lokale myndigheder på de destinationer, hvor der er særlige omstændigheder.

Driften følger til enhver tid myndighedernes retningslinjer samt virksomhedernes gældende betingelser.

Læs også: COVID-19: Opdateringer

Kontakt os

Er du ude at rejse og har brug for akut assistance?

Kontakt SOS Internationals alarmcentral på +45 7010 5050.

Jeg har et andet spørgsmål

Dit browsersprog adskiller sig fra det valgte sprog på hjemmesiden - venligst vælg dit foretrukne sprog herunder.