window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag() { dataLayer.push(arguments); } gtag('consent', 'default', { ad_storage: 'denied', analytics_storage: 'denied', wait_for_update: 500, }); gtag('set', 'ads_data_redaction', true);

Mobility 2019: Forskelligartede vejhjælpstjenester

I 2019 opnåede SOS Internationals forretningsområde Mobility en årlig omsætning på DKK 1.018 millioner. Der blev foretaget 1,75 millioner opkald til vores alarmcentraler for vejhjælpsassistance i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Et meget konkurrencepræget landskab og et betydeligt pristryk på markedet til trods lykkedes det SOS International at få nye kunder i 2019 og det forventes, at markedsandelen kan øges markant i den kommende periode.

I 2019 skiftede vejhjælpsområdet navn til Mobility – et navn, der er mere passende for den fremtidige kurs for dette forretningsområde med fokus på meget mere end den traditionelle vejhjælpsassistance på vejene.

Gennem genopbygningen og styrkelsen af kundeintegrationer såvel som lanceringen af platforme til både modtagelse af data fra eksterne digitale platforme og muligheden for at returnere realtidsdata fra vejhjælpskøretøjer, har SOS International taget et vigtigt skridt ind i fremtiden for mobilitetstjenester.

Skalerbar og dynamisk

Mobilitetsbranchen er genstand for hurtige og banebrydende ændringer og 2019 var ingen undtagelse. Forskellige tendenser som for eksempel elektrificering, automation, forskelligartet mobilitet og connectivity er alle faktorer, der har haft og fortsat vil have stor indflydelse på fremtidens forretningsmodeller.

I slutningen af 2019, implementerede SOS International nye agile produktteams med det formål at styrke og fremskynde forretningsoptimeringen og lanceringen af nye produkter. Derudover blev der lanceret flere nye initiativer i løbet af året som svar på markedsændringer.

Med hensyn til elektrificering har der været et stort fokus på at sikre ekspertise i elektriske køretøjer på alarmcentralerne og i det nordiske netværk gennem træning og kompetenceudvikling. Yderligere tjenester indenfor elektrificering er lanceringen af mobile opladere i servicebilerne i Norge og Danmark og teknisk support fra alarmcentralerne til brugere af opladningsstationer for elektriske køretøjer.

Forskelligartet mobilitet

Men mobilitet dækker ikke kun biler. Forskelligartet mobilitet er et voksende marked i mange lande og i Norge betjener SOS International nu elektriske cykler. Dette inkluderer uddannelsen af servicemedarbejdere og levering af de rigtige værktøjer og reservedele i servicekøretøjerne for at kunne hjælpe så mange som muligt videre på deres elektriske cykel.

Efterforskningen af svig i forbindelse med bilulykker er et andet eksempel på en ny tjeneste, der blev lanceret i 2019. Forsøg på svig udgør en betydelig udgift for forsikringsbranchen og med denne nye tjeneste, der er blevet modtaget med stor interesse af kunderne, er SOS International i stand til at påvirke kundernes niveau af skadesomkostninger i en positiv retning.

Disse nye tjenester er eksempler på, hvordan SOS Internationals dynamiske og skalerbare organisation kan tilbyde kundesupport 24/7 og tjenester, der er skræddersyet til både vores kunders behov og til ændringerne i markedet.

Bæredygtighed - mere end miljøet

Bæredygtighed er fortsat et vigtigt fokusområde og igen i år er det lykkedes SOS International at øge mængden af assistancer over telefonen i forbindelse med ydelsen af både national og international assistance.

Dette har haft en væsentlig positiv indvirkning på antallet af kørte kilometer og dermed virksomhedens CO2-belastning. Assistance over telefonen, reparationer på stedet såvel som antallet af kørte kilometer er alle områder, der måles med det formål at øge virksomheden bæredygtighed.

Derudover er SOS International den eneste assistancevirksomhed i Norden med en ISO-miljøcertificering.

Men bæredygtighed handler ikke blot om en virksomheds miljøpåvirkning. For at drive en bæredygtig virksomhed er medarbejderengagement og tilfredshed afgørende parametre og, skønt det har været et meget travlt år, viste den årlige medarbejdertilfredshedsundersøgelse i 2019 en positiv udvikling.

Slutbrugertilfredsheden steg også igen i år på alle de nordiske markeder.

Læs mere om SOS Internationals bæredygtighedsindsatser i vores Sustainability Report 2019.

Ambitiøs fremtid

Når vi ser fremad, vil SOS Internationals forretningsområde Mobility lancere nye tjenester i takt med udviklingen i markedet.

Mobility er ikke længere kun traditionel vejhjælpsassistance eller bugseringshjælp, men et spørgsmål om drifts- og netværksoptimering, digitale slutbrugeroplevelser og bæredygtige og smarte partnerløsninger, der imødekommer markedets behov.

SOS International er nordisk markedsleder både når det kommer til teknologi og volumen og virksomheden vil også fremover bidrage til at definere dagsordenen på markedet.

Kontakt os

Er du ude at rejse og har brug for akut assistance?

Kontakt SOS Internationals alarmcentral på +45 7010 5050.

Jeg har et andet spørgsmål

Dit browsersprog adskiller sig fra det valgte sprog på hjemmesiden - venligst vælg dit foretrukne sprog herunder.