window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag() { dataLayer.push(arguments); } gtag('consent', 'default', { ad_storage: 'denied', analytics_storage: 'denied', wait_for_update: 500, }); gtag('set', 'ads_data_redaction', true);

Skadebehandling døgnet rundt

SOS International har rykket sin afdeling for skadebehandling ind på Alarmcentralen for rejseassistance. Sammenlægningen giver et bedre flow i kunderejsen og betyder blandt andet, at sagsbehandlingen begynder og slutter i samme afdeling.

Den hidtil skarpe opdeling mellem Alarmcentralen og afdelingen for skadeservice har vist sig at være en forhindring for den synergi, der opstår, når samme medarbejdergruppe både leverer rejseassistance og laver skadebehandling. Derfor blev skadeservice og alarmcentral lagt sammen til én afdeling i sommer.

Sammenlægningen skete efter en periode, hvor der på grund af coronakrise har været et faldende antal sager på alarmcentralen, samtidig med at afdelingen for skadebehandling blev udfordret af en voldsom mængde afbestillingssager.

- Vi har nu brugt et par måneder på at implementere sammenlægningen, og vi kan konkludere, at det giver rigtig god mening. Ikke bare for SOS International, fordi vi kan placere opgaverne der, hvor der er ressourcer. Men i høj grad også for kunder og skadelidte, siger Head of Quality & Operational Excellence, Ola Magnevall, der har ansvaret for at opretholde den faglige kvalitet i afdelingen.

Ændringen betyder, at medarbejderne på Alarmcentralen nu kan rådgive og skadebehandle inden for hele rejseforsikring-spektret døgnet rundt.

- Hvis man får brug for en læge, hvis man får en skade på lejeboligen, eller man har brug for at afbestille en rejse, så kan vi nu rådgive og skadebehandle uagtet tid på døgnet. Det betyder, at skadelidte får svar, når de har brug for det, og at vores kunder får færre henvendelser, siger Ola Magnevall.

Uddannelse sikrer kvaliteten
For at sikre fortsat høj kvalitet i skadebehandlingen har medarbejderne på Alarmcentralen fået undervisning i forsikringsteknik. De interne undervisningsforløb er tilrettelagt af Ola Magnevall, og det er meningen, at medarbejderne løbende får mulighed for at tage flere moduler for at højne deres forsikringsfaglige kompetencer.

- Vi har tilpasset vores organisation, og det betyder at vi nu tilbyder både rejseassistance og skadebehandling 24/7. Det er en fordel for vores kunder, fordi vi sikrer en rød tråd i sagsbehandlingen. Samtidig er det vores mål at give skadelidte en oplevelse af at møde færre forskellige medarbejdere i løbet af deres sagsforløb, siger Karin Tranberg, divisionsdirektør, Travelcare i SOS International.

Kontakt os

Er du ude at rejse og har brug for akut assistance?

Kontakt SOS Internationals alarmcentral på +45 7010 5050.

Jeg har et andet spørgsmål

Dit browsersprog adskiller sig fra det valgte sprog på hjemmesiden - venligst vælg dit foretrukne sprog herunder.