Alarmcentralen er klar til at hjælpe rejsende
Hvor mange fly med rejselystne danskere kommer på vingerne i sommeren 2021? Det er det store spørgsmål efter 16 måneder med stilstand i rejsebranchen.
SOS International følger nøje udviklingen og melder på forhånd klar til at yde rejseassistance til de danskere, der rejser til udlandet i sommersæsonen. Uanset hvor niveauet for rejseaktivitet – og dermed rejseassistance – kommer til at ligge.
- Vi forventer en sommersæson med et lavere aktivitetsniveau end før COVID-19 – men med flere rejseassistancesager end sidste sommer, siger Karin Tranberg, divisionsdirektør for Travelcare i SOS International.
- Der er utroligt mange faktorer, der spiller ind. Men vi har forberedt os grundigt, og Alarmcentralen er klar til en sommer, hvor der igen bliver krydset grænser, og hvor der igen er brug for, at SOS International træder til med hjælp og vejledning, hvis man bliver syg eller kommer til skade i udlandet.
Nyt sagsbehandlingssystem
I januar tog SOS International sit nyudviklede sagsbehandlingssystem i brug med de første få kunder, og kunderne bliver nu drypvis flyttet over fra det tidligere sagsbehandlingssystem. Månederne, hvor antallet af rejseassistancesager har ligget lavt på grund af COVID-19, er benyttet til at speede udviklingen op og implementere det nye system. Medarbejderne har blandt andet haft adgang til et træningsmiljø.
SOS Internationals kunder kommer til at ”møde” det nye system i en ny kundeportal, der blandt andet giver større gennemskuelighed og et bedre overblik. Derudover giver den nye platform et optimalt udgangspunkt for yderligere udvikling og etablering af digitale adgange for kundernes kunder - slutbrugerne.
SOS International sørger for at inddrage alle kunder ved overgang til det nye sagsbehandlingssystem og vil også løbende informere om nye digitale tiltag.
Kontakt os
Er du ude at rejse og har brug for akut assistance?
Kontakt SOS Internationals alarmcentral på +45 7010 5050.