window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag() { dataLayer.push(arguments); } gtag('consent', 'default', { ad_storage: 'denied', analytics_storage: 'denied', wait_for_update: 500, }); gtag('set', 'ads_data_redaction', true);

Anmeld sagen online, hvis du bliver syg på ferien i udlandet

SOS International giver nu rejsende muligheden for at anmelde en sag online, hvis de er blevet syge eller er kommet til skade på ferien. Målet er effektiv sagsbehandling og en forbedret kunderejse.

SOS International har lanceret en digital løsning, hvor rejsende, der bliver syge eller kommer til skade i udlandet, kan anmelde deres sag online. Den digitale løsning er et supplement til de traditionelle kontaktpunkter som telefoni og mail.

Ringer tilbage med en plan
Løsningen har i en periode været tilgængelig for en række udvalgte forsikringskunder. Og i den kommende periode bliver løsningen rullet ud til flere kunder:

- Erfaringerne fra de første kunder er gode, så frem mod sommer ruller vi flere kunder på løsningen. Derudover vil vi bruge data til at fintune og gøre løsningen endnu mere attraktiv og intuitiv for brugerne, siger Tine Pilgaard Poulsen, Head of Implementation and Development, Travelcare Division.

Når den rejsende har anmeldt sagen, tager alarmcentralen fat i sagen på lige fod med opkald på telefonen. Medarbejderne tjekker dækning og lægger en plan inden den rejsende bliver ringet op:

- Fordi de indledende detaljer er på plads, har medarbejderne allerede en plan klar, når de ringer tilbage. De kan nu bruge samtalen på at forventningsafstemme og skabe tryghed for den rejsende, siger Tine Pilgaard Poulsen.

Læs mere: Sommerprognose: Højsæson med udfordringer

Digital målsætning i Travelcare
Med størstedelen af kunderne implementeret på det nye sagsbehandlingssystem er løsningen et eksempel på, hvordan SOS Internationals Travelcare Division udvikler digitale tiltag, der skaber værdi for kunder og skadelid

- Vores sagsbehandlingssystem er en platform for udviklingen af flere digitale services. At forbedre kunderejsen og skabe smidige løsninger, der lever op til skadelidtes forventninger, er en del af vores strategi og digitale målsætning, siger Karin Tranberg, EVP, Travelcare, SOS International.

SOS Internationals fokus er, at digitale kontaktpunkter og automatiserede processer skal bruges, når det giver mening for organisationen, rejsende og kunder:

- Empati kan ikke skabes digitalt, og det vil altid være en individuel oplevelse at blive syg på ferien. Vi hjælper mennesker i nød – både dem, der har brug for tryghed over telefonen og dem, der foretrækker en digital indgang. For os handler det om at tilbyde vores kompetencer og værdi, der hvor det giver mening, siger Karin Tranberg.

Er du ude at rejse og kommet til skade? Få hjælp på rejsen online her

Kontakt os

Er du ude at rejse og har brug for akut assistance?

Kontakt SOS Internationals alarmcentral på +45 7010 5050.

Jeg har et andet spørgsmål

Dit browsersprog adskiller sig fra det valgte sprog på hjemmesiden - venligst vælg dit foretrukne sprog herunder.