Sommerprognose: Højsæson med udfordringer
SOS International forventer en sommerhøjsæson i Travelcare, som bliver den hidtil travleste siden 2019.
Nye medarbejdere, tilpasninger i det operationelle set-up og mulighed for at anmelde sager online. SOS International har taget flere værktøjer i brug for at imødekomme en udfordrende højsæson, hvor det forventes, at aktivitetsniveauet kommer op på 70 - 80 procent i forhold til sommeren 2019 (sidste sommer før Corona).
- Vi går en travl sommer i møde, og vi har forberedt os bedst muligt på de udfordringer, vi står over for, siger Karin Tranberg, EVP, Travelcare, SOS International.
Rekruttering udfordrer
I lighed med andre selskaber og aktører inden for rejse- og forsikringsbranchen har SOS International oplevet udfordringer med at rekruttere tilstrækkeligt personale med relevante kompetencer. Siden efteråret 2021 er der ansat 110 nye medarbejdere.
På grund af kompleksiteten i sagsbehandlingen i Travelcare er det nødvendigt med grundig intern uddannelse af nye medarbejdere - efterfulgt af buddyforløb, hvor nye og erfarne medarbejdere arbejder tæt sammen.
- Vi glæder os til noget, der ligner en normal sommer, som vi husker dem før Corona. Vi er bevidste om, at det bliver udfordrende, men vi mener, vi har indrettet os bedst muligt til at imødekomme en travl højsæson, siger Karin Tranberg.
Sådan imødekommer SOS International en travl højsæson i Travelcare:
- Siden efteråret 2021 er der ansat 110 nye medarbejdere. Sideløbende er et nyt sagsbehandlingssystem sat i drift
- Operationelt set-up: Vi organiserer os, så vi i endnu højere grad bruger vores ressourcer bedst muligt på tværs af alarmcentralen. Vi etablerer en tværgående backoffice-funktion, som supporterer hele alarmcentralen og giver mulighed for, at vores mest erfarne medarbejdere, kan fokusere på de tungere sager, mens nyansatte fortrinsvis arbejder med mindre komplekse sager
- Vi har lanceret en digital løsning, hvor rejsende kan anmelde en skade online. Vi forventer, at det vil medføre en smidig proces og påvirke ventetid på telefonerne positivt
- Alarmcentralen ”låner” medarbejdere fra andre afdelinger i SOS International.
Udover de nævnte udfordringer med rekruttering er sagsbehandlingen stadig påvirket af pandemien. Færre flyafgange og problemer med infrastrukturen i lufthavnene gør sagsbehandlingen mindre fleksibel og mere tidskrævende for SOS International.
Kontakt os
Er du ude at rejse og har brug for akut assistance?
Kontakt SOS Internationals alarmcentral på +45 7010 5050.