SOS International er en førende assistanceorganisation i Norden. Fra alarmcentraler i Danmark, Sverige, Norge og Finland yder SOS International assistance overalt i verden, 24/7/365 inden for de to divisioner: Mobility og Travelcare.
SOS International består af 1.200 kolleger, der til sammen taler 30 forskellige sprog. Derudover har SOS International et omfattende verdensomspændende netværk af mere end 16.500 kvalificerede leverandører, udbydere og partnere, der gør det muligt at hjælpe mennesker over hele kloden inden for områderne rejseassistance og vejhjælp.
SOS International er ejet af nogle af Nordens største forsikringsselskaber, og kunderne er blandt andre forsikringsselskaber og bilproducenter.
Hver dag hjælper SOS International over 3.500 mennesker, og har i alt ydet assistance i 189 lande siden grundlæggelsen i 1961.
Our purpose
We help people
Our values
We care. We share. We dare.
SOS International er ejet af 11 af Nordens største forsikringsselskaber
Vi er 1.200 medarbejdere
Vi taler mere end 30 sprog
Integreret rapport 2024
I 2024 opnåede SOS International sit bedste finansielle resultat i 12 år. Det skete blandt andet på baggrund af høj rejseaktivitet, der har medført en øget sagsmængde i vores Travelcare Division og perioder med voldsomt vintervejr, der betød et historisk stort behov for vejhjælpsassistance i vores Mobility Division.
SOS International hjælper mennesker, og i 2024 håndterede vi i alt 2,5 millioner opkald og mere end 1,35 millioner sager.
Med indsigt i vores påvirkninger, risici og muligheder, har vi i 2024 etableret en bæredygtighedsstrategi baseret på, hvad der er væsentligt for os, vores kunder, leverandører og de mennesker, vi hjælper hver dag.
Årsrapporten for 2024 redegør for vores økonomiske, sociale og miljømæssige resultater i løbet af året i én integreret rapport.