Compliance i SOS International
Hos SOS International er kvalitet, informationssikkerhed, databeskyttelse og compliance nogle af de vigtigste parametre for vores forretnings succes. Dette fokus på compliance samt kvaliteten af vores ledelsessystem understreges af vores talrige akkrediteringer og certificeringer, herunder vores certificeringer i ISO27001 i informationssikkerhed, tilføjelsen ISO27701 (privatlivsbeskyttelse) og 9001 i kvalitetsledelse samt i ISO14001 vedr. miljøledelse i vores tekniske division.
SOS International er en af de få virksomheder med denne særlige kombination af ISO-certificeringer.
Vores fokus på beskyttelse af personoplysninger og informationssikkerhed understøttes af diverse politikker og interne retningslinjer med tilhørende tiltag og initiativer.
Eksempler på tiltag vedr. informationssikkerhed og certificeringen i ISO27001 og ISO27701 er adgangskontrol til systemer og bygninger, netværkssikkerhed, fortrolig behandling af personoplysninger osv.
Arbejdet med generel kvalitetsledelse og certificeringen i ISO9001 består bl.a. i procesoptimering af interne rutiner og risikostyring. Vores interne auditfunktion understøtter den løbende forbedring af kvalitetsarbejdet.
Bæredygtighed
Hos SOS International anerkender vi, at det er vigtigere end nogensinde at drive vores virksomhed med omhu og ansvarlighed, især i en verden under markant forandring.
I takt med at lovgivningskrav og interessenters forventninger udvikler sig, skal vi sikre, at vores drift og værdikæde kan imødekomme forventningerne, gribe de muligheder, der opstår, og håndtere eventuelle udfordringer. Med en dobbelt væsentlighedsanalyse og en strategi for bæredygtighed på plads er vi godt på vej.
Integreret Rapport 2024 redegør for vores økonomiske, sociale og miljømæssige resultater i løbet af året i én integreret rapport.
Hos SOS International er kvalitet, informationssikkerhed, databeskyttelse og compliance nogle af de vigtigste parametre for vores forretnings succes
Handlinger siger mere end ord
SOS Internationals Code of Conduct er vores fælles rettesnor og viser vejen mod den organisation, vi stræber efter at være – hvor vores handlinger viser, hvem vi er.
Den opfordrer alle medarbejdere til at tage ansvar for deres adfærd, både hver for sig og sammen, og til aktivt at bidrage til et stærkt og samlet SOS International præget af høje standarder, en sund kultur og klare værdier.
Vores Code of Conduct fungerer som et kompas i hverdagen og hjælper os med at skabe stærke, respektfulde relationer til kolleger, kunder og slutbrugere. Den fremmer inklusion, retfærdighed - og i sidste ende en fælles forpligtelse til etisk adfærd.
Hos SOS International lader vi vores handlinger definere, hvem vi er.
Vi anerkender, at vores ansvar rækker ud over vores egen organisation. For at sikre, at vores værdier og etiske standarder efterleves hele vejen rundt, har vi udarbejdet en Supplier Code of Conduct.
Vores Supplier Code of Conduct sætter rammen for samarbejdet mellem SOS International og vores leverandører, når det gælder samfundsansvar og forretningsetik.
Miljøpolitik
Mobility Division: Formålet med og anvendelsen af denne politik er at sikre, at SOS International løbende forbedrer kvaliteten af virksomhedens miljøledelsessystem og overordnede miljøpræstationer for SOS Internationals Mobility Division. Omfanget af miljøledelsessystemet omfatter derfor alle aktiviteter og interessenter (interne såvel som eksterne) i relation til SOS Internationals vejhjælpstjenester.
Vejhjælp over telefonen sparer tid og CO2
På vores nordiske vagtcentraler kan vi guide og vejlede bilejere over telefonen, for eksempel hvis en advarselslampe lyser eller ratlåsen har sat sig fast. Med vejhjælp via telefonen bidrager vi til en tidsbesparende og nem kunderejse, da bilejeren kan fortsætte turen i egen bil.
Vejhjælp over telefonen gavner også miljøet, og vi undgår CO2 udledning, når vi ikke sender en vogn ud.
Whistleblowing-ordning
Vores formål er at hjælpe mennesker i kritiske situationer. SOS Internationals krav til tillid, sikkerhed og ærlighed er ikke til diskussion. Vi er proaktive, når det gælder håndtering af rettigheder og lovgivning.
Hvis der er opstået noget, der strider imod vores forpligtelser, beder vi dig om at indberette det enten via vores sædvanlige kommunikationskanaler eller via vores whistleblowing-ordning. For whistleblowing-ordningen henvises du til en platform udenfor SOS International for at sikre fuld fortrolighed.
Dataetik i SOS International
SOS International er forpligtet til at håndtere data på en etisk måde for at sikre, at individer og forretningsforbindelser ikke skades, og for at sensitiv information holdes fortroligt.
SOS International tager ansvar for at håndtere data på en seriøs måde, både persondata såvel som anden forretningsrelevant information, herunder aggregerede og statistiske data.
Vores politik for dataetik er en videreførelse af vores fokus på beskyttelse af persondata og informationssikkerhed, hvilket allerede er understreget af vores ISO-certificeringer, politikker og interne instrukser med tilhørende handlinger og initiativer.
Cookieerklæring
SOS International og SOS Dansk Autohjælp indsamler oplysninger om dit besøg på vores hjemmesider og den aktivitet, der er forbundet med dette.
Hjemmesiderne ejes og administreres af SOS International og SOS Dansk Autohjælp.
SOS International A/S
Arne Jacobsens Allé 7, 2300 København S, Danmark
Email: sos@sos.eu
Telefon: +45 7010 5055
CVR-nummer: 17013718
SOS International DK A/S
Olof Palmes Alle 18, 8200 Aarhus N
Email: aarhus@sos.eu
Telefon: + 45 7010 8092
CVR-nummer: 17738739
Cookies er små tekstfiler, som hjemmesider placerer på besøgendes computere og mobilenheder, når de besøger disse hjemmesider.
Disse filer læses derefter af hjemmesiden, hver gang du vender tilbage til hjemmesiden.
Disse tekstfiler gør det muligt for en hjemmeside at huske din enhed og hvordan du interagerede med hjemmesiden, hvilket er nyttigt til en række forskellige formål.
Vi bruger cookies til at tilpasse og personalisere vores indhold og annoncer og til at analysere vores trafik. Vi deler også oplysninger om din brug af vores hjemmeside med vores partnere indenfor reklame, analyse og sociale medier. Vores partnere kan kombinere disse data med andre oplysninger, som du har givet dem, eller som de har indsamlet fra din brug af deres tjenester.
SOS International kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den service, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi bede om dit samtykke.
Du kan når som helst ændre eller trække dit samtykke i cookieerklæringen tilbage. Klik på det røde cookie-ikon i nederste venstre hjørne for at ændre eller trække dit samtykke tilbage.
For yderligere information om SOS International, hvordan du kontakter os og hvordan vi behandler personlige data, se vores persondatapolitik.
En cookie kan altid slettes eller ændres.
Dette gøres ved at klikke på det røde cookie-ikon i nederste venstre hjørne for at ændre eller slette ændringen af cookies.
De eneste cookies, der ikke kan slettes, er de cookies, der er nødvendige for, at SOS International kan sikre levering af tjenester på SOS Internationals hjemmeside. Disse kaldes “Nødvendige” cookies.
For at se en beskrivelse af alle de cookies, som SOS International kan bruge og hvilke formål de tjener, skal du klikke på det røde cookie-ikon i nederste venstre hjørne og vælge "Vis detaljer".
Hvis du har kommentarer eller spørgsmål til SOS Internationals cookieerklæring eller SOS Internationals brug af cookies, så kontakt venligst SOS International via e-mail.
Politik for behandling af personoplysninger
SOS International arbejder konsekvent med at sikre beskyttelsen af dine personoplysninger. Vi arbejder bl.a. med at sikre, at du er fuldt informeret om og indforstået med, hvordan vi behandler dine personoplysninger. I denne privatlivspolitik kan du læse mere om, hvilke personoplysninger vi typisk indsamler i en sag og, hvad vi bruger dem til.
Personoplysninger hos SOS International bliver behandlet i overensstemmelse med kravene i persondatalovgivningen. SOS International er i nogle tilfælde dataansvarlig og i andre tilfælde databehandler på vegne af vores kunder, som ofte er forsikringsselskaber. I begge tilfælde overholder vi lovgivningens krav.
Om optagelse af telefonsamtaler
På nogle af SOS Internationals telefonlinjer optages telefonsamtaler. Hvis du ringer til én af disse telefonlinjer, vil du blive orienteret om optagelsen, inden den startes.
SOS behandler mange typer af persondata til forskellige formål og har derfor forskellige privatlivspolitikker, hvis indhold hænger sammen med den service, som SOS har ydet dig, eller din relation til SOS.
I kasserne nedenfor kan du finde links til de respektive privatlivspolitikker. Har du været i kontakt med en del af SOS International, hvor samtaler på visse telefonlinjer optages, vil privatlivspolitikken indeholde et særskilt afsnit med information om telefonoptagelserne, herunder til hvilket formål de optages, retsgrundlaget for optagelsen, hvor længe de opbevares, dine rettigheder knyttet til optagelserne m.v.
Hvis du ikke ønsker, at samtalen bliver brugt i uddannelsesøjemed, skal du gøre opmærksom på det, så vil samtalen ikke blive brugt til dette formål. Herunder kan du kontakte den afdeling du har været i kontakt med og oplyse, at du ikke ønsker samtalen anvendt i uddannelsesøjemed:
SOS International indsamler og behandler en række oplysninger om dig, når vi behandler dine sager og henvendelser. Formålet med behandlingen af oplysninger om dig er at yde assistance til dig under din rejseforsikring i forbindelse med medicinsk
behandling i udlandet, hjemtransport mv.
Behandling af personoplysninger i SOS International (Travelcare)
Telefonsamtaler
Hvis du ikke ønsker, at samtalen bliver brugt i uddannelsesøjemed, skal du gøre opmærksom på det, så vil samtalen ikke blive brugt til dette formål. Du kan sende os en mail til quality@sos.eu.
SOS International indsamler og behandler en række oplysninger om dig, når vi behandler dine sager og henvendelser. Formålet med behandlingen af oplysninger om dig er at yde vejhjælpsassistance til dig under din vejhjælpsaftale.
Behandling af personoplysninger i SOS International (Rødt Kort)
SOS Dansk Autohjælp
Behandling af personoplysninger i SOS Dansk Autohjælp
Telefonsamtaler
Hvis du ikke ønsker, at samtalen bliver brugt i uddannelsesøjemed, skal du gøre opmærksom på det, så vil samtalen ikke blive brugt til dette formål. Du kan sende os en mail til kvalitet@sos.eu.
SOS International indsamler og behandler en række oplysninger om dig, når vi behandler dine sager og henvendelser. Formålet med behandlingen af oplysninger om dig er at levere rådgivning og/eller sundhedsydelser til dig under din sundhedsordning.
Behandling af personoplysninger i SOS International (Healthcare)
SOS International indsamler og behandler personoplysninger om dig, når du er kunde/leverandør hos os, hvis du på anden måde, har været i kontakt med SOS eller har besøgt nogle af vores lokationer.
Formålet med behandlingen af personoplysninger om dig er b.la. at kunne håndtere vores fælles interesser, opretholde et godt samarbejde og for at sikre den fysiske sikkerhed på SOS’ lokationer.
Privacy notification – SOS International (Customers, Suppliers and other)
(på engelsk).